Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.6.2022 alkaen. Päivitetty 25.10.2024.

Viherkasvitori.fi Viherkasvien verkkokauppa

Laaja valikoima erilaisia viherkasveja, pistokkaita ja tarvikkeita. 


Tilaaminen

Viherkasvitori myy tuotteita täysi-ikäisille henkilöille. Toimitamme vain Manner-Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen sekä tuotteen saatavuuden muutoksiin. Mikäli tuote on loppunut varastosta, tuote poistetaan ostoskorista ilman erillistä ilmoitusta tai hyvitetään automaattisesti viimeistään 14 vrk sisällä tilauksen käsittelystä. Tällöin lähetyslistassa on käsinkirjoitettuja merkintä ”hyvitys”.  Mikäli koko tilaus joudutaan tuotteen loppumisen vuoksi perumaan, tästä tulee peruutusilmoitus sähköpostiin. 

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tuotteet

Tuotteiden kohdalla on kerrottu niiden keskimääräinen koko, alkuperämaa ja hinta arvonlisäveroineen. 

Elävät kasvit, joiden välillä on yksilöllisiä eroja, tuotekuvat ovat suuntaa-antavia ja toimitettavat kasvit voivat poiketa tuotekuvasta. Pääsääntöisesti tuotekuvassa oleva kasvi on kooltaan ja lehtien määrältään minimikokoinen. Tuotekuvissa voi olla myös viljelijän ottamia kuvia - tästä on maininta tuotetiedoissa. Elävien kasvien lehdissä voi olla pieniä vaurioita, mutta näistä on yleensä maininta tuotekuvauksessa.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot.
Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Viherkasvitorin yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

viherkasvitilaukset@gmail.com

Vastaamme mahdollisimman pian, yleensä 1-5 päivän sisällä. 

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. 

Älä valitse toimituspaikaksi ulkoautomaattia. 

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Lähetämme tilauksia vain maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin. Viikon viimeiset tilaukset lähtevät meiltä torstai aamuisin. Toimitusaika on noin 1-8 päivää. Pidätämme oikeuden toimitusajan muutoksiin.

Kasvien toimituksiin vaikuttavat myös vallitsevat lämpötilat. Jos pakkasta on enemmän kuin -5c tai ulkolämpötila on yli 25 astetta, emme lähetä eläviä kasveja. Pakkanen tai helle siirtää tilauksen toimitusta aina viikon eteenpäin, niin kauan, että sää on sopiva tuotteiden toimittamiselle. Tästä viivästyksestä ei tule erillistä ilmoitusta. Mikäli haluat muuttaa tilaustasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: viherkasvitilaukset@gmail.com. Kun tilaus on pakattu, ei sen muuttaminen ole enää mahdollista. Huomioithan, että paketin seurannan päivittyminen matkahuollon järjestelmään voi kestää jopa 12 tuntia. 

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa Facebook  sivuillaan poikkeavista toimitusajoista. 

Palautusehdot ja tuotevirheet

Kuluttajansuojalain mukainen palautusoikeus ei koske kasveja eikä pistokkaita, sillä ne luetaan kuuluviksi tuoretuotteisiin.

Tuotevirheestä on ilmoitettava viipymättä ja viimeistään 3-7 päivän kuluessa (kasvien ja pistokkaiden osalta 3 päivän kuluessa) paketin vastaanottamisesta. Kuvaa kasvit heti niiden saavuttua ja säilytä ne. Valitettavasti emme voi käsitellä myöhässä tulleita tai kuvattomia reklamaatioita. Jos kasvi on poistettu alkuperäisestä ruukusta ja istutettu uudelleen, tuotetta ei hyvitetä.

Jos kasvi on vioittunut kuljetuksessa, käsitellään nämä aina tapauskohtaisesti.

Kuvaa ja säilytä vioittunut tuote. Tuotevirhetapauksissa palautus on maksuton. Saatte ohjeet palautukseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme; viherkasvitilaukset@gmail.com. 

Virheettömien tuotteiden palautusoikeus on voimassa 14 vrk paketin vastaanottamisesta. Virheettömän tuotteen palautuksen kulut kuuluvat asiakkaalle, ja ne vähennetään hyvitettävien tuotteiden loppusummasta. Huom! Palautusoikeus ei koske kasveja ja pistokkaita. 


Hyvityksen saamiseksi tuote tulee palauttaa myös reklamaatiotilanteissa, joten kuvaa ja säilytä tuote.

Tuhohyönteiset

 Valitettavasti kaikilta tuhohyönteisiltä ei voi välttyä, koska kasveja liikkuu paljon. Tarkastamme kasvit niiden saavuttua ja ennen lähetystä. Käytössämme on biologinen torjunta, mutta siitä huolimatta emme voi täysin taata ettei tuhohyönteisiä ole. Suosittelemme aina pitämään uudet kasvit karanteenissa, jolloin mahdollisten tuholaisten torjunta on tarvittaessa helpompaa, eikä ne pääse leviämään talouden muihin kasveihin. Mikäli havaitset kasveissa tuholaisia - pyydämme ilmoittamaan siitä meille mahdollisimman pian. Käsittelemme tuholaisista johtuvat reklamaatiot aina tapauskohtaisesti. Mikäli haluat palauttaa kasvin tuholaisten vuoksi, palautus on tällöin maksuton. Ilman palautusta kasvia ei hyvitetä. 

Tilauksen peruuttaminen tai muuttaminen

Jos haluat perua tai muuttaa tilaustasi, lähetä sähköpostia osoitteeseen viherkasvitilaukset@gmail.com.

Jos haluat tehdä lisätilauksen jo olemassa olevaan tilaukseen, valitse kassalla toimitustavaksi ”Lisätilaus jo olemassa olevaan tilaukseen”. Kun saat sähköpostiin ilmoituksen ”Tilaus on siirtynyt pakattavaksi”, ei tilauksen peruuttaminen, muuttaminen tai lisätilauksen tekeminen samaan pakettiin ole enää mahdollista. Tilaukset pakataan aina juuri ennen lähetystä, mutta ilmoitus lähtee järjestelmästä automaattisesti kun ne siirretään käsiteltäviksi. Tämä tapahtuu noin 1-3 päivää ennen tilauksen pakkaamista ja lähettämistä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta ennen tilauksen käsittelyä, perimme toimitus- ja paketin palautuskustannukset asiakkaalta. Noutamatta jätetyn paketin kasveja ei hyvitetä. 

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä madollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti. Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Lahjakortti